Upprörd och uppskattad

Har fortfarande inte fått någon rätsida på det här med att jag jobbar för mycket. Dokument som jag behöver får jag inte tag på eftersom personen som kan fixa det har varit upptagen hela dagen. Min chef är lika upptagen han så honom har jag inte heller kunnat prata med. Antagligen vet inte han ens om att jag har lite för mycket.

Trots detta känner jag mig glad. Jag har precis skickat iväg ett stort dokument - ansökan om en förnyelse av ett gymnasieprogram kan vi kalla det - och från min chefs chef fick jag tillbaka att han tackade mig för att jag lagt och lägger ner stort arbete på detta projekt. Tänk vad en uppskattning kan göra så mycket, eller hur?

Om man t.ex. har en dålig dag: man har sovit dåligt, grälat med någon, halkat på en isfläck och slagit i knät, glömt ta med sig matlådan, glömt lösenordet till datorn, nycklarna till jobbet och hemmet, mm mm. Om man då får en komplimang om att man har en fin tröja eller får ett "tack för hjälpen" känns inte dagen så dålig i alla fall. Visst är det härligt hur något litet och positivt, även om det är trivialt, kan stå emot många negativa saker?

Mera jobb väntar, men jag ska jobba vidare med ett leende på läpparna just för att jag blivit uppskattad.

Ha det gott och tänk på allt positivt som finns runt omkring er!

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag håller med! Bekräftelse behövs och är jätteviktigt.

2009-01-25 @ 11:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0