Vår son har blivit en torterare!

Vår son har hittat de rätta ömma punkterna på mig och maken! Han är livsfarlig och vi har försökt stoppa honom med olika medel men det går inte. Han är omöjlig att stoppa!

Så klart älskar vi vår son över allt annat. Inget snack om saken, men han visar sin kärlek till oss på ett för oss inte särskilt omtänksamt sätt.

Om du går och lägger dig tidigt på kvällen och vaknar av dig själv på morgonen kanske du vaknar tidigt eller så var du så trött så du sover lite till i alla fall. Om du lägger dig sent kanske du vaknar sent av dig själv eller tidigt men då ligger du och drar dig för att du är så trött.

Så här gör inte vår son. Förr vaknade han oftast när vi väckte honom tjugo över sex på vardagsmornarna. På helgerna vaknade han allt från sex till åtta men oftast kring sju, tror jag. Ibland när vi la honom senare kunde han sova lite längre.

NU vaknar han gristidigt jämt! Somnar han sex kanske han vaknar till på kvällen vid åtta men somnar om igen och sen vaknar han kanske mitt i natten. Det förlåter jag honom för, för då har han oftast drömt en mardröm. Han är i alla fall ledsen. Går han och lägger sig som vanligt, kl sju, eller somnar senare - framåt åtta, vaknar han också gristidigt. Ibland när det är vardag kommer han över ännu tidigare och lägger sig i vår säng och somnar om. Det är okej och ganska mysigt. Vaknar han däremot fem-sex kan han vara hur pigg som helst och nästan hoppar på maken och ropar: "Jag vill ha yoghurt med müsli pappa! Jag vill ha yoghurt med müsli pappa!" om och om igen. Nu kanske ni tänker att det är mest synd om min man i detta läge. Öh...jag ligger bredvid och har bättre hörsel än maken. Sen får däremot min man lida mer. Han får ju lov att gå upp och ge sonen frukost. Sen har min mans ork tagit slut och han lägger sig i soffan och sätter på barnprogrammet så att sonen ska bli underhållen. Jag brukar kunna somna om bättre eftersom att jag ligger kvar i sängen men vaknar till av "har ni sett...", "men Melker varför...", "Ooooh vad det låter bra...", "Ingerborg ingerborg var har du..." osv. Kan ju läggas till att jag vaknat några gånger innan sonen börjat väcka oss. Så här har vi det varje morgon! Jag tror han medvetet gör så här för att lura till sig mer tid framför tv:n. Smart liten rackare som slår till när vi är som svagast.

Det är även dyrt rent ekonomiskt att ha barn! Det går åt mycket smink att dölja de mörka ringarna under ögonen! Kaffe och godis blir en större förbrukningsvara!

Nu ska jag ta modet till mig och försöka stänga av tv:n och föreslå att sonen ska städa sitt rum istället så vi kan läsa (ska nog föreslå att han kan läsa själv först. Min röst har inte vaknat än.).

Kommentarer
Postat av: h

Ren ondska i 17 kg...

2008-10-20 @ 08:17:43
Postat av: h

17 kg pur ondska...

2008-10-20 @ 09:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0