Á la Clockwork orange

Man hittar alltid något roligt i tidningarna att läsa. Läste precis om en kille som hade spelat hip hop-musik lite för högt och blev dömd till att lyssna på Beethoven i 20 timmar. Ungefär som i Clockwork orange förutom att där var väl förseelserna en aningen mer allvarliga. Hiphopparen stod inte ut mer än 15 minuter. Klicka för att läsa

Tanken slog mig när jag läste artikeln vad för musik jag själv inte skulle stå ut med mer än 15 minuter. Dansband? Enformig techno? De två klarar jag nog. Kanske allt för hård death metal framförd av amatörer skulle vara något jag inte skulle klara av?

Vilken musik skulle inte ni klara av att lyssna på mer än 15 minuter?

Kommentarer
Postat av: Vic

Jag skulle ALDRIG ALDRIG ALDRIG plåga mig själv med att lyssna på Slayer och liknande. Ovärd musik helt enkelt!! (Jepp, fint ord där) Stressande jazz och enformig soul/R&B är inte heller min grej. Det måste finnas en melodi och bra text tycker jag.

2008-10-13 @ 22:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0