Christmas is all around you!



När jag var liten älskade jag julen. Det vankades hembakat godis, bullar och kakor och julklappar. Hade man tur kom det snö på backen. Jag har fortsatt att tycka om julen men under de senaste åren har jag blivit förbannad på alla affärer som måste börja sälja julsaker redan i september/oktober eller ungar som säljer jultidningar redan i augusti (överdriver kanske lite). Ångesten över var vi ska fira jul är fortfarande ett stående tema och kommer nog alltid att finnas där. Julklappsköpsångesten har dämpats något då vi har delat upp det mer och köpa till de små är bara roligt. Det är fortfarande roligt att få julklappar också! :-)

Men nu är jag inte lika arg på affärerna längre. Jultidningar har jag inte sett till på länge så det är jag också glad för. Anledningen till att jag har förlåtit IKEA, Åhléns, ICA mfl är för att: Vad annars ska jag se fram emot under hösten och vintern? Det är ju så ofta dassigt väder så det går inte att njuta av någon snöbeklädd gräsmatta som jag kan busa omkring med sonen och maken eller åka skidor på. Mörkret känns mörkare än någonsin, därför är det en befrielse att få tända ljus, överallt!

Okej, det finns halloween - men nej tack! Okej det finns Lucia, men det är ändå så nära julen så det räknas nästan som jul. Jag har ju min och sonens födelsedag, men hur länge till kommer min födelsedag vara något att se fram emot. Jag är ju redan senil vid 27 års ålder.

Jag älskar julen!

Kommentarer
Postat av: Marie

Ja jag älskar också allt detta med jul,

men nu är den faktiskt ihoppackad och slut

Christmas all aroundinlägg var kul,

men jag undrar, ligger det nåt nytt på lut?

2009-01-17 @ 10:06:47
Postat av: Marie

Ja jag älskar också allt detta med jul,

men nu är den faktiskt uppackad och slut.

Christmas all aroundinlägget var kul,

men jag undrar, ligger det nåt nytt på lut?

2009-01-17 @ 10:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0